• Ugrás az oldalsávhoz
  • Ugrás a tartalomra
  • Ugrás a lábléchez
  • Ugrás a kereséshez
  • Ugrás a bejelentkezéshez
  • Ugrás a menüre
  • Ugrás a SZEÜSZ-ök listájára

Vissza a főoldalra

Az oldalsáv nyitott állapotban van
  •  

  • Hírlevél

ÁBT - ÁNYK ŰRLAP BENYÚJTÁS TÁMOGATÁSI SZOLGÁLTATÁS
AVDH - ÜGYFÉLI AZONOSÍTÁSRA VISSZAVEZETETT DOKUMENTUMHITELESÍTÉS
AVDH-DHSZ - ÜGYINTÉZŐI AZONOSÍTÁSRA VISSZAVEZETETT DOKUMENTUMHITELESÍTÉS - DHSZ
BIÁSZ - IRATKEZELŐ RENDSZEREK KÖZÖTTI IRATÁTHELYEZÉS SZOLGÁLTATÁS
BKSZ - BIZTONSÁGOS KÉZBESÍTÉSI SZOLGÁLTATÁS
CK - CÉGKAPU
EDT - ELEKTRONIKUS DOKUMENTUMTÁROLÁS SZOLGÁLTATÁS
EFER - ELEKTRONIKUS FIZETÉSI ÉS ELSZÁMOLÁSI RENDSZER
EP - EPAPÍR
ESZEMÉLYI - Elektronikus személyazonosító igazolvány e-azonosítás
EÜT - ELEKTRONIKUS ŰRLAPKITÖLTÉS TÁMOGATÁS
GOV CA - KORMÁNYZATI HITELESÍTÉS SZOLGÁLTATÁS
HSZ - POSTA HIBRID KONVERZIÓ
IÉNY - IRATÉRVÉNYESSÉGI NYILVÁNTARTÁS
IHSZ - POSTA INVERZ HIBRID KONVERZIÓ
KAÜ - KÖZPONTI AZONOSÍTÁSI ÜGYNÖK
KDT - KÜLDEMÉNY DOKUMENTUMTÁR
KDÜ - KÖZPONTI DOKUMENTUMHITELESÍTÉSI ÜGYNÖK
KEASZ-KEAESZ - KORMÁNYZATI ELEKTRONIKUS ALÁÍRÁS, ELEKTRONIKUS BÉLYEGZÉS ÉS ALÁÍRÁS-ELLENŐRZÉSI SZOLGÁLTATÁS
KÉÜ - KÖZPONTI ÉRKEZTETÉSI ÜGYNÖK
KKSZB - KÖZPONTI KORMÁNYZATI SZOLGÁLTATÁS BUSZ
KKÜ - KÖZPONTI KÉZBESÍTÉSI ÜGYNÖK
ÖNY - ÖSSZERENDELÉSI NYILVÁNTARTÁS
POSTA BKSZ - POSTAI BIZTONSÁGOS KÉZBESÍTÉSI SZOLGÁLTATÁS
RÉR - IDŐSZAKI ÉRTESÍTÉSI SZOLGÁLTATÁS
RKTA - RÉSZLEGES KÓDÚ TELEFONOS AZONOSÍTÁS
RNY - RENDELKEZÉSI NYILVÁNTARTÁS
SZÜF - SZEMÉLYRE SZABOTT ÜGYINTÉZÉSI FELÜLET
TI - TANÚSÍTOTT IRATKEZELÉS
ÜK - ÜGYFÉLKAPU AZONOSÍTÁSI SZOLGÁLTATÁS
MIA Chatrobot - Mesterséges intelligenciával támogatott kommunikációs asszisztens
MIA STT - Mesterséges intelligenciával támogatott hangleiratozás szolgáltatás
MIA TTS - Mesterséges intelligenciával támogatott hangképzés szolgáltatás
VKTA - VIDEOTECHNOLÓGIÁVAL TÖRTÉNŐ AZONOSÍTÁS
  • Kapcsolat

ÜGYFÉLI AZONOSÍTÁSRA VISSZAVEZETETT DOKUMENTUMHITELESÍTÉS (AVDH)

SZOLGÁLTATÁS LEÍRÁSA

Az azonosításra visszavezetett dokumentumhitelesítés (a továbbiakban: AVDH) szolgáltatás keretében a Szolgáltató a Felhasználó által rendelkezésre bocsátott nyilatkozatot az elektronikusan azonosított személyhez rendeli, majd a személyhez rendelést hitelesen igazolja azzal, hogy a személy adatait a dokumentumhoz kapcsolt igazolásba foglalja.

Az ügyféli AVDH az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Eüvhr.) 112. § szerinti szolgáltatás. Az ügyféli AVDH kényelmes megoldást nyújt arra, hogy a felhasználók hitelesíteni tudják az elektronikus dokumentumokat, ezzel biztonságosan tudják intézni ügyeiket. A Szolgáltatás minden olyan felhasználó részére gyors bekapcsolódási lehetőséget biztosít az elektronikus ügyintézésbe, aki nem rendelkezik saját elektronikus aláírási tanúsítvánnyal, de az eljárás megköveteli az elektronikusan hitelesített dokumentumot. Így a csak elektronikus azonosítással rendelkező ügyfél is teljes körűen részt tud venni az elektronikus ügyintézésben az AVDH igénybevételével.

Az arra jogszabály alapján jogosult szervezetek kezdeményezhetik az ügyféli AVDH szolgáltatáshoz történő gépi interfészes csatlakozásukat a csatlakozási adatlap benyújtásával. 

Jogosultak köre

  • az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény 1.§ 17. pontja alapján elektronikus ügyintézést biztosító – az Elektronikus Ügyintézési Felügyelet erre vonatkozó nyilvántartásában szereplő – szerv, valamint
  • az egyéb közfeladatot ellátó, a 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet 68/A. § (1) bekezdés pontja szerinti szervezet, vagy
  • egyéb (pl. ágazati) jogszabály alapján a Szolgáltatás igénybevételére jogosult szervezet.

A piaci szereplők – pl. e-ügyintézést biztosító szervnek nem minősülő költségvetési szervek, állami vállalatok – általi igénybevétel részletszabályait Eüvhr. 68/A. § - 68/H. §-a tartalmazza. A 68/B. § (1) bekezdése szerinti piaci szereplő az Eüvhr. 68/B. § (5) bekezdés i) pontja alapján nem vehet igénybe AVDH szolgáltatást.

A csatlakozási szabályzat, interfész specifikáció a SZEÜSZREG portálra történő belépést követően érhető el.

DÍJAZÁS

A Szolgáltató a Szolgáltatást az E-ügyintézési tv. 1. § 17. pont a)–i) alpontja és k) alpontja és Eüvhr. 68/A. § (1) bekezdése szerinti szerveknek díjmentesen biztosítja.

A kapcsolódó összes dokumentum letöltéséhez bejelentkezés szükséges!


A cikk utoljára frissült: (2022.05.25 15:19:17)

DOKUMENTUMOK

AVDH szolgáltatás leíró lap v3.1 (178KByte) (2021.04.29 12:59:03)
AVDH Általános Szerződési feltételek v2.02 2021.04.09. (301KByte) (2021.04.29 13:02:34)
AVDH adatvédelmi tájékoztató 2020.11.12. (mo.hu) (264KByte) (2021.04.29 13:03:03)

TÁJÉKOZTATÁS

Üdvözöljük a megújult SZEÜSZ csatlakozást támogató oldalunkon!

A megújult portál célja, hogy az elektronikus ügyintézést biztosító szervek a szabályozott-, és központi elektronikus ügyintézési szolgáltatásokhoz történő csatlakozásait folyamatszinten támogassa, illetve, hogy tájékoztatást nyújtson a csatlakozás kialakításának feltételeiről minden szolgáltatás esetében.
Az oldal további előnye, hogy az ügyintézés szabadon logóval jelölt SZEÜSZ-ökhöz online beküldhető űrlap is tartozik, mely további egyszerűsítéseket biztosít a csatlakozási folyamatok során.
Az elektronikus folyamattal támogatott szolgáltatások száma folyamatosan bővül.

Kellemes ügyintézést kívánunk!
NISZ Zrt.

  • © NISZ Zrt.
  • verzió: 1.0.21 2022.06.23 15:16:14
  • Impresszum
  • Adatkezelés

Lock értesítés

COOKIE, SÜTIKEZELÉS A SZEÜSZ Regisztrációs alkalmazás süti (cookie) fájlokat használ, melyeket az Ön gépén tárolja a rendszer. A cookie-k személyek azonosítására nem alkalmasak, szolgáltatásaink biztosításához szükségesek. Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információért kérjük, olvassa el Adatvédelmi szabályzatunkat .

Akadálymentes használatról szóló információk

A honlap a JAWS képernyőolvasóra van optimalizálva. A felugró ablakok ESCAPE billentyűvel bezárhatók.

Az akadálymentes fókusz egy erősebb, látványosabb fókusz körvonalat állít be. Az alábbi gomb segítségével kapcsolhatja be- illetve ki a funkciót

Az alábbi felugró ablak az akadálymentességhez szükséges segítségeket foglalja össze.

Figyelmeztetés

A munkamenete 5 percen belül lejár. Meg kívánja hosszabbítani?

Hiba